Laméris Ootech

Laméris Ootech is al meer dan 100 jaar de specialist voor de oogheelkundige praktijk. Ze zijn marktleider binnen de Oogheelkunde. Vanuit Ede leveren ze vrijwel het gehele gamma aan topproducten voor deze markt. .

Maak kennis met een van onze specialisten

De uitdaging

Laméris Ootech zocht in het voorjaar van 2016 contact met ons na een aantal incidenten met hun lokale netwerkomgeving. Wij hebben ze een voorstel gedaan om ze te migreren naar onze Werkplek Online omgeving waarbij alle ICT zorgen bij Laméris Ootech worden weg gehaald.  

“Wij zijn zeer tevreden met de professionaliteit van Solid Partners. Zij hebben ervoor gezorgd dat wij zonder problemen naar de cloud zijn gemigreerd.”

Gerald Klein Woolthuis - Algemeen Directeur

De oplossing

Wij hebben voor Laméris Ootech onze cloudoplossing Werkplek Online opgezet waarbij de gebruikers gaan werken met Office 365. Daarnaast hebben we voor hun primaire pakket Navision een aparte VPS opgezet. Tijdens het project hebben we alle data mee gemigreerd naar de nieuwe private cloud oplossing Werkplek Online.

Bij Werkplek Online richten wij een centrale omgeving in de cloud in. Waarbij de medewerkers de beschikking krijgen over een desktop die toegang geeft tot alle applicaties en data die de gebruiker nodig heeft. De medewerkers zijn in staat om vanaf ieder willekeurige cliënt (notebook, desktop, tablet enz.) en plaats bij zijn/haar omgeving te komen. Wij verzorgden de complete migratie vanaf de lokale situatie naar de Private Cloud omgeving waarbij wij uitgaan van de Project Methodiek zoals wij deze hanteren.

Om ongewenste en vaak virus bevattende e-mails te blokkeren hebben wij een Online Spamfilter geïnstalleerd.

Tevens hebben wij een een hosted VPS omgeving opgezet voor Microsoft Dynamics NAV en dat gekoppeld aan de Werkplek Online omgeving.

In 2015 hebben wij middels onze bewezen project methodiek het hele server park dat gehost is in onze private cloud omgeving vernieuwd naar Windows server 2012.

Het resultaat

Door deze private cloudoplossing kunnen de medewerkers van Laméris Ootech inloggen op het systeem ongeacht tijdstip of locatie. De omgeving is 24/7 beschikbaar. Daarnaast heeft Laméris Ootech geen omkijken naar het beheer op de ICT Backoffice.

De omgeving wordt continue gemonitord en bij vragen hebben ze beschikking over de professionele servicedesk van Solid Partners. De gehele omgeving wordt geback-upt op een locatie in een aparte ruimte in ons datacenter.

Er zijn geen financiële verassingen meer wat zorgt voor goede beheersbaarheid van de IT kosten.

Bij Laméris Ootech maken wij o.a. gebruik van: